Aspekty trenérské činnosti
Jaké otázky náleží k trenérské činnosti.
PROČ – důvody k nastíněnému obsahu tréninku
- V rámci zachování zdraví respektujeme věkové zákonitosti vycházející z biologického věku dítěte.
- Obsah cvičení a her je v souladu s nejnovějšími vzdělávacími trendy napříč sportovními hrami.
- Při komunikaci aplikujeme nejnovější poznatky z psychologických výzkumů.
JAK – způsoby učení
- Pozitivní atmosféra je základ pro kvalitní trénink.
- Trénink dětem vytváří prostor pro vlastní seberealizaci.
- Odpovědnost za výkon necháváme převzít samotné děti.
- Ve cvičení záměrně zaměřujeme pozornost dětí na klíčové body techniky.
- S obtížností cvičení pracujeme individuálně.
- Chválíme činnost a energii vloženou do úsilí, nikoliv hráče samotné.
- V komunikaci používáme otevřené otázky a vyvarujeme se slovíčka NE nebo ALE.
CO – obsah tréninku
- Trénink je zaměřen na všestranný pohybový rozvoj, ovládání míčku a cvičení jeden proti jednomu.
- Trénink má za cíl naučit děti se rozhodovat samostatně, rychle a až poté správně.
- Úvod tréninku realizujeme formou her, které mají návaznost na další náplň tréninku.
- Hlavní část tréninku realizujeme herní formou a do průpravných cvičení vkládáme soutěžní prvky.
- V tréninku pracujeme s hráči ve skupinkách i individuálně.
- Hra na malém prostoru je základem našeho tréninku.
Důsledkem kvalitní činnosti trenérů mládeže jsou pozitivní emoce sportujících dětí.