Cílem je odvysílat celé extraligové kolo v živých přenosech, přeje si vedoucí hokejbalového marketingu

V předvánočním čase si dnes budeme povídat s vedoucím úseku médií a marketingu Pavlem Schröflem. Propagace hokejbalu v České republice byla v končícím roce ze známých důvodů hodně složitá. Důležité je ale dívat se směrem dopředu, o čemž je především řeč také v následujících řádcích.

Marketingově bude složitější až rok 2021

Pavle, rok 2020 příliš ani fanoušky hokejbalu nepotěšil, těch zápasů, co se neodehrálo, je z pochopitelných důvodů více, než ty, na které dojít mohlo. Smutně vyznívající statistika, že?

Je potřeba se na to podívat střízlivě. Není to nic pozitivního, ale nejsme jediní, kteří tím byli poznamenáni. Vše se mění a s tím musíme počítat i v našem sportu. Já se vždy na vše dívám pozitivně a už teď se těším, že na jaře začneme hrát. Toto si každopádně přeji a věřím, že to tak bude. Já rozhodně chci rychle zapomenout na rok 2020 a chci vyhlížet pozitivní zítřky.

Jak zásadní to byl rok pro hokejbal ve směru s navazováním nových partnerských závazků? Sport, který je sice amatérský, ale snaží se ho v Česku dělat několik týmů na top úrovni, může takto jeden špatný rok marketingově pokazit? Nebo je malinkou výhodou, že rok 2020 byl i po sportovní stránce v České republice úplně stejný pro každého?

Rok 2020 by se dal hodnotit, že se partnersky povedl, ale čeká nás velmi složitý rok 2021. Na firmy totiž začíná doléhat koronavirová krize a už nyní máme náznaky, že budgety na marketing se ve firmách snižují. Jsem ale moc rád, že v tomto směru velký kus práce odvádí Filip Červinka, který má na starosti naše obchodní partnery. Stále se snažíme vyhledávat nové marketingové možnosti, a to bude právě důležité v roce 2021.

Jak Vám je, když vidíte, že i méně profesionální sporty se opět rozjíždějí, kdežto hokejbal kvůli velké finanční náročnosti za testování tuhle možnost zkrátka nemá a asi ani nikdy nebude mít?

Vnímám to tak, že se všichni učíme s covidem žít a s tím přicházejí i různé zákazy. Jsme lidi a ti dělají chyby. Myslím, že se z tohoto všichni ponaučí a v budoucnu budou tuto situaci posuzovat stejným metrem.


Pavel Schröfel se výraznou měrou podílel na organizaci a technickém zajištění galavečeru k 30. výročí ČMSHb v lednu 2020 v Praze. 

Jednání s ČT SPORT, SPORT 5 a O2 TV SPORT

Už je vytvořena nějaká marketingová myšlenka na příští rok směrem k tomu, když by se mohlo hrát alespoň bez diváků? Je v silách svazu zajistit z každého kola více přenosů alespoň v rámci TVCOM, nebo přes klubové kanály, například na YouTube?

Naše myšlenky se snažíme stále rozvíjet, a to se týká i přenosů na TVCOM. Stále věřím, že se na jaře bude hrát a naši fanoušci uvidí minimálně z každého extraligového kola dvě utkání na TVCOM. Snažíme se naše týmy, které vysílají zápasy, nasazovat tak, aby mohly být odvysílány i zápasy juniorů. Mým cílem je se jednou dopracovat k tomu, aby na TVCOM bylo odvysíláno kompletní kolo Extraligy.

Každoročně byl v posledních letech na podzim vídán dvojzápas mistra posledního ročníku v živém přenosu na Sport 5, či dokonce na iVysílání České televize. Letos k tomu mělo také dojít? A je v plánu nějaká náhrada případně na jarní část? 

Co se týká televizních zápasů, tak na tom stále pracujeme. Stále probíhají jednání s ČT SPORT, SPORT 5 a nyní nově i s O2 TV SPORT. Vše se detailně připravuje dopředu. Pokud proběhne letošní ročník play off, tak se rozhodně můžeme těšit na televizní utkání. A kde? To si zatím nechám pro sebe. (usmívá se)

Před námi jsou nejkrásnější dny v roce, jak se na ně po složitém období těšíte Vy a jak je každoročně prožíváte?

Už se na ty dny moc těším. Mám rád pohádky, a především se těším na radost z dárků mých dvou dcer. Tímto bych chtěl všem popřát klidné a šťastné vánoční svátky. V tomto období bychom měli starosti hodit za hlavu.

A co si přát do toho následujícího roku, u něhož se stoprocentní jistotou vůbec netušíme, jak by mohl vypadat...? 

Vrátím se nyní na začátek mého rozhovoru a já osobně věřím, že rok 2021 bude pro nás lepší. Každopádně bych chtěl všem popřát v novém roce, abychom vše zvládli ve zdraví. Pevné zdraví budeme potřebovat nejvíce.


Do nového roku 2021 s úsměve a vírou v lepší zítřky. Hlavně abychom se vrátili zpátky do hry.